memories :')

assalamualaikum.

harini bosan gila sampai semua aku geledah dalam laptop. pastu terjumpa gambar-2 lama. gambar walid pun ada. waktu mak ayah puteri kena panggil. dalam bilik walid tu aku senyap-2 ambik gambar dia. lol kejadah mende. aku tak habis-2 gelak tengok gambar dalam laptop ni haa. merepek-2 diorang ambik. nasib baik member. 

aku rindu tahap perut nak meletup, kepala nak pecah, telinga nak sumbat. diorang mesej aku tak reply pun. bukan malas layan. kedit takde lah woi. sedih nak mampus takde siapa nak bagi kedit. 

teringat waktu dulu tak pegi prep, balik prep awal, tak turun surau, mandi pagi pukul 7, kena ceramah walid, kena tahan dengan cikgu, rampas fon, rotan dekat kaki dll. tak ingat apa lagi. waktu bagi fon dekat syakir tu paling sedih skali. tak boleh bla betul. pastu gaduh dengan budak mj pasal laki lahh. haihh macam-2. 

bagi aku waktu form 1 paling best skali duduk dengan budak bilik. lapar kenyang kita bersama. memang pecah perut duduk dengan kak ra'in, kak yaa ngan kak piqah. kak era pun lawak. sikit-2 nak kentut. mak kak atin slalu bawak makanan. sedap gila menjilat bekas. waktu gaduh dengan kak pah dulu kena ceramah dengan kak shima. pasal benda kecik je. kak yaa jugak yang tolong. hish nak nangis lah. rindu nak skolah sana balik. 

tak lupa jugak kak sue ngan kak nurul. diorang pun best. kat asrama berkepit 24 jam dengan diorang. satu kepala. datang prep awal tujuan utama nak cop radio. buat keje sambil dengar lagu. last-2 keje tinggal situ je. geng ngumpat utama aku, kak harieyda. serius dia ngumpat memang lawak. dia cakap dia cerita dekat aku sebab aku ni jenis tak cerita kat orang. lol. sebab orang yang dia tak suka tu, aku pun tak suka. 

aku like je. tak tau nak reply mende. kurang ajar tak aku?

yang ni aku tak tau nak cakap apa. last-2 aku kira berapa patah perkataan pastu aku reply. dia cakap aku sial. k, i love you too. hahaha

ni waktu form 1. slalu suruh aku, tikah dengan nurin beli cadburry. tak nak dia merajuk punya pasal, belilah kan. pakwe dia bagi coklat banyak gila. semua besar-2. biasalah anak dato'. 


aku rindu jugak mutiara 1 ngan ana. panjanglah pulak aku taip ni. dah lah tu je kot. kbai. 


“Memories warm you up from the inside. But they also tear you apart.” 
― Haruki Murakami

No comments:

Post a Comment